Αγαπητοί γονείς
Το χρονικό διάστημα από 10
Μαρτίου, που τα σχολεία είναι κλειστά, άλλαξε η καθημερινότητα μας και ο τρόπος
μάθησης. Χρησιμοποιούμε καινούργια εργαλεία όπως: email, e-me, webex για την επαφή μας με τα διδακτικά αντικείμενα και τους εκπαιδευτικούς. Σε αυτή
την αλλαγή εσείς οι γονείς, γίνατε συμμέτοχοι στην διαδικασία της εξ αποστάσεως
εκπαίδευσης, ως διευκολυντές της σχέσης μεταξύ εκπ/κών και παιδιών. Θα θέλαμε να σας
συγχαρούμε γι αυτήν την προσπάθεια σας και να σας ευχαριστήσουμε για την
συμπαράσταση και συνεργασία. Δύο και πλέον μήνες έχουν περάσει και πράγματι
διαπιστώνουμε μια ατονία και μείωση του ενδιαφέροντος σε πολλές περιπτώσεις,
ανταπόκρισης των παιδιών στο υλικό που αποστέλλουν οι εκπαιδευτικοί που
καλούνται να υλοποιήσουν. Θα θέλαμε σ΄ αυτό το σημείο να σας υπενθυμίσουμε
μερικές σκέψεις – οδηγίες, οι οποίες πιστεύουμε ότι θα σας βοηθήσουν για το
διάστημα που έπεται.
Δεν χρειάζεται να αναλάβετε τον
ρόλο του εκπαιδευτικού. Το πιο σημαντικό είναι να υποστηρίζετε και να
ενθαρρύνετε τα παιδιά να χρησιμοποιούν τα καινούργια εργαλεία μάθησης, ώστε να συνεχίσουν να μαθαίνουν.
Πώς να στηρίξετε τα παιδιά σας:
- · Οργανωθείτε με ένα πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει καθημερινά κάποιο διάστημα μελέτης.
- · Όταν πλησιάσει η ώρα μελέτης, τραβήξτε την προσοχή του παιδιού (π.χ. κοιτάξτε το στα μάτια) και υπενθυμίστε τι περιμένετε από αυτό με ξεκάθαρο τρόπο (π.χ. να ελέγξει τα μηνύματα από τους εκπαιδευτικούς και να βρει τα βιβλία/τετράδια που θα χρησιμοποιήσει).
- Να είστε θετικοί και ενθαρρυντικοί. Μη γκρινιάζετε για πράγματα που το παιδί έχει ήδη ακούσει από εσάς πολλές φορές (π.χ. δεν ξεκίνησες ακόμα να διαβάζεις, δεν θυμάσαι που έβαλες τα τετράδια).
- Στα μεγαλύτερα παιδιά ζητήστε τη γνώμη τους για το πώς θα ήθελαν να τους υπενθυμίζετε τι πρέπει να κάνουν, χωρίς να τα ενοχλείτε.
- · Ελέγξτε μαζί το υλικό που στέλνουν οι εκπαιδευτικοί και βεβαιωθείτε ότι το παιδί έχει κατανοήσει τις οδηγίες που έχουν δοθεί.
- · Βοηθήστε το παιδί να καταγράψει απορίες και ενθαρρύνετέ το να επικοινωνήσει με τους δασκάλους του στέλνοντας κάποιο μήνυμα. Υπενθυμίστε ότι οι εκπαιδευτικοί χαίρονται πολύ κάθε φορά που λαμβάνουν οποιοδήποτε μήνυμα από τους μαθητές τους!
· Στην αρχή της μελέτης ρωτήστε:
- Τι θα μάθεις σήμερα;
- Από τι θέλεις να ξεκινήσεις;
- Τι θα κάνεις μετά;
- Πόση ώρα πιστεύεις θα σου πάρει να τελειώσεις με αυτά;
- Τι βοήθεια θα χρειαστείς από εμένα;
·
Στο τέλος της μελέτης, ρωτήστε:
- Τι σε δυσκόλεψε;
- Ίσως έχεις βρει έναν τρόπο να δουλέψεις διαφορετικά την επόμενη φορά;
- Πώς πήγε ο προγραμματισμός σου;
- Χρειάστηκες περισσότερο ή λιγότερο χρόνο απ’ όσο είχες υπολογίσει;
- Θα ήθελες να ρωτήσεις τον δάσκαλο/δασκάλα κάτι που δεν κατάλαβες;
Με αυτές τις σκέψεις
– προτάσεις, πιστεύουμε ότι θα είμαστε περισσότερο αποτελεσματικοί την περίοδο
που διανύουμε προς όφελος της εκπαίδευσης των παιδιών.
Καλή συνέχεια
σ΄όλους.
Επιμέλεια
κειμένου: Διονυσία Κρουσταλλάκη ψυχολόγος και Ανδρέας Μπενάκης εκπ/κός Φυσικής
Αγωγής , μέλη της ΕΔΕΑΥ του σχολείου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου